Sunday, 18 March 2012

Doily flower Tutorial

Salam...
hai semua...kalini azra nak bagi tutorial buat bunga menggunakan kertas pelapik kuih ni..sebenarnya azra taktau pun..namanyer aper..azra main sebut je kertas pelapik ni....kertas ni cantik sebab ia macam ala-ala vintage nyer... cara-cara nak buat lebih kurang sama macam buat bunga tisu(tau x buat bunga tisu macamana...kalau x tahu nanti azra buat jugak tutorial bunga tisu)


ini barang2 yg diperlukan

amik 5 helai(kalau nak kembang amik lebih) kendian lipat mcm kipas

dah habis lipat....lipat pulak 2 macamni

kemudian...ikat dengan tali dawai

jerut kuat kuat

kembangkan macam kepak burung

tarik satu2 macam buat bunga tisu...hati hati sebab mudah terkoyak

tara!!!...sebelah dah jadi mcm bunga

buat dua2 be;ah pulak

dah jadi bunga...tara!!!

boleh hias ikut suka hati..  :)

4 comments:

  1. jom join ~ lebih kurg 50 hadiah yg bakal dimenangii . http://takemyheart-superman.blogspot.com/2012/02/contest-edit-gambar-paling-ohseem-by.html

    ReplyDelete
  2. utk 1 kuntum bunga telur, perlu guna bpe doily paper???
    sy nk bg kembang...cantik la...nak buat nie utk kawen...
    reply: asmazulkifly@yahoo.com

    ReplyDelete